Tuesday, August 16, 2011

Knp aku tukar Politeknik Nilai ?


Bile sebut pasal sambung study , dorg tnye aku dapat mane , kos ape . Aku pon ckp la , aku dulu dapat Poli Seberang Perai , Penang . Tp aku mtk tukar Politeknik Nilai . Dapat kos Dip Logistics dan Rangkaian Bekalan . Pastu org mesti tnye , "knp tukar Poli Nilai ? Logistics tu ape ?". Aku pon ckp la ade la sbb2 tertentu knp aku tukar Poli Nilai . Dan kebanyakannye mengganggap sebab aku nak dekat ngan ROZA . Hem . Okay , biar aku jelas kan kat sini , knp aku mtk tukar . Tp terpulang kat korg nak kate ape , sbb aku tawu result aku nie betul .

Sbb2 aku nak tukar Poli Nilai :-

  • Family aku ade masalah kewangan utk hantar aku jauh2 .
  • Aku tak suke naek Bas Ekspress (aku gayat) .
  • Senang nak balek , sbb dekat .
  • Aku taknak pergi Politeknik yg ade kawan2 aku , I mean org paling rapat kenal aku . Sbb kat Poli Penang , ade Mawi , Dafi , Fakhri & Wan . Dorg tu sume rapat and kenal and tawu kesah aku sume . Lagi2 Mawi & Fakhri . So aku taknak la nti bile aku gi sana , ade cerita kurang enak tentang aku . Aku nak pergi belaja dgn tenang , dan taknak ade tanggapan kurang enak pasal aku . Aku nak mulakan hidup baru .
  • Aku belum lagi dgr dak Kustech dapat Poli Nilai .
  • Sbb kos aku hanya ade kat 3 buah Poli . Penang , Perak dan Nilai . Paling dekat Nilai.

Sbb2 aku amik kos Logistics :-
  •   Aku sebenarnye dulu mnat sgt kos Dip Nursing . Tapi since aku kerja kat kerani Logistics dan da tawu cemane care kerja nye , aku mcm tertarik dgn Logistics .
  • Lagipon result SPM aku tak melayakkan aku amik kos Dip in Nursing , so nak taknak , kos nie saje yg aku minat selaen Dip in Nursing .
  • Hati aku kuat utk aku pilih kos nie .
  • Aku da kenal boss2 utk kos nie , so kalau aku nak carik kerja ke ape ker , sng ckit . Hee .
  • Bapak aku pon kerja Kerani Operation , so bole mtk tolong die kauntim kan kerja aku and mtk tunjuk ajar dari die .
  • Dan kalau nak tawu Logistics nie lebih kurang mcm bussiness , tp die lebih luas laa . Melibatkan Export and Import brg2 .

Mcm yg aku selalu dgr laa . Belajar kat mane2 pon same jer . Yg penting usaha dan diri kite sendiri yg tentukan . Yeah , mmg betul . InsyaAllah , dgn ape yg aku pilih nie , aku temui jalan kejayaan . Amin~ :)


Tre <3

1 comment:

  1. mcm mane awak buat pertukaran? harap boleh share :)

    ReplyDelete