Friday, May 4, 2012

Usia semakin meningkat

Diam tak diam da 2 bulan aku tak balik Port Klang . Dalam mase tu jugak la baru aku sedar , mereka yg aku sayang da semakin berusia dan rupa mereka juga telah jelas menunjukkan yg usia mereka sudah menginjak jauh . Cepatnya mase berlalu . Bila aku datang tgk Nek Anjang aku dan Pakcik Nas aku , baru aku perasan Nek Anjang aku da makin tua da . Da jelas sgt rupanya . Pakcik Nas aku lain plak cite nya . Dulu masa raya aku tgk macam bapak org , tp skrg da mcm kawan2 baya aku da . Die jd mcm tu sbb die sakit . Sakit Kanser Darah tahap 4 . Hem . Sedih nye la . Badan die da kurus and mcm budak umur 19 tahun . Padahal umur die da 24 tahun . Bak kata die , da boleh kawin da . Tp sempat ke dia kawin . Tu pon die belum sehat sepenuhnya . Nenek ngan atuk aku yg kat kampung tu pon da lebih 2 bulan aku tak jenguk . Rindu nye kat dorg . Da la mereka pon mudah tersentuh skrg nie . Lg2 nenek aku . Biase la . Org tua . Semakin tersentuh la hati dorg tu . Ingatkan dapat cuti 2 minggu bole la singgah kampung kejap nak lawat dorg . Tp aku kene balik Nilai Ahad nie jugak , sbb ade training game softball . Hem , sedihnya la . Takpe la . Tunggu raya jelah jawabnya .


Tre ♥

No comments:

Post a Comment