Friday, June 22, 2012

Redha

Dah lama tak update blog . Tak tawu nak story apa sebenarnye . Lebih byk pendam semua nya dalam hati skrg nie . Hanya Allah yg tahu . Dan adakalanya di tikar sejadah aku melepaskan segala apa yg aku rasa dan apa yg ingin aku luahkan . Sedih ? Aku redha . Aku tak menyesal dengan keputusan yg aku buat . Sbb aku mencari redha Nya , bukan aku jauh dari Nya . Aku tahu Dia sentiasa ada di sisi aku , menenangkan aku disaat gelisah , berada disisi aku walau dimana saja aku berada . Tidak pernah sekalipon Dia melupakan aku . Tak pernah . Cuma aku , yg adakalanya alpa dan leka dengan duniawi yg kadang kala menyebabkan aku terlupa kan Dia . Ya Allah , betapa jahilnya aku . Hanya mengingati Mu disaat aku susah . Tetapi melupakan Mu disaat aku senang . Hamba apakah aku ini Ya Allah ? Dan kini , aku mahu dekat dengan Mu . Sentiasa mengingati Mu walau apa jua keadaan sekalipon . Jangan benarkan aku melupakan Mu Ya Allah . Izinkan aku untuk terus mencari redha Mu . Aku tahu , semakin kuat iman seseorang itu . Semakin banyak dugaan dan ujian yg akan Kau berikan pada hamba Mu . Untuk itu , aku bermohon jangan lah Kau melemahkan semangatku . Kuatkan imanku dan tabahkan hatiku . Amin .

No comments:

Post a Comment