Sunday, December 16, 2012

Perjalanan bermula

Holla holla . Now I'm officially in Semester 3 at Politeknik Nilai ^^ Alhamdulillah , sampai juga sem 3 tanpa repeat paper . Tapi untuk sem 3 nie tak pasti jugak camne paper dia kan . Risau gak takutII tak lepas . Tapi harapII lepas la semua paper . Amin . Seperti yang semua tawu 10 Dec haritu result untuk student poly keluar . Dan aku pon sama macam merekaII jugak so excited + takut + cuak nak tawu ape result aku . Aku tunggu dari pukol 12 sampai ke pukol 2 but nothing ! Tak le nak check result langsung . Sedih aku . Nak tidur pon susah .

Esoknya lepas balek dari Bank Islam baru check result . Sanggup topup broadband RM10 for 3 days semataII nak check result . Actually broadband DiGi Ayah tu ada je kat rumah . Tapi tak selaju broadband DiGi aku . Tu yang sangggup topup tu . Hee . Dan masa masukkan IC aku rasa macam berdebarII . And alhamdulillah , Allah kabulkan doa aku . Pointer aku naik plus without failed any subject ! Syukur , tak siaII usaha aku berjaga malamII menghafal and so on . Tapi aku sedih sebab pointer partner study aku menurun . Tu yang aku sedih sangat .

Tapi tu la rencah dunia . Allah beri rezeki pada aku untuk aku bersyukur dan lebih berhatiII pada masa akan datang supaya aku tak leka . Done check result , ape lagi , sujud syukur then kene tunaikan niat nazar la . Aku da berniat , kalau aku nye pointer naik dan takde failed , aku nak puasa 2 hari . Dan alhamdulillah , aku da laksanakan da pon semalam dan harinie . Syukur . Kalau tak buat nanti berdosa besar kan . Lagipon kte tak tawu bila ajal kita . So laksanakan sebelum terlambat . And kalau nak tawu , nie first time aku niat nazar . Before this tak pernah pon .

(1) Totally Teen Quotes. [:

Dan pada 13 Dec hari tu semua student senior Poly Nilai membuat pendaftaran asrama (bagi yang dapat asrama) . Punya excited nya aku , pukol 6 pagi aku da bangun taw . Hahar . Punya la awal aku bangun . Kemain lagi . Sampai poly dalam pukol 10 . MasukII je Dewan Sri Putra aku rasa macam awkward  kejap , kenapa semua student perempuan pakai baju kurung ? And bila aku jumpe je classmate aku , dorg cakap nak daftar kene pakai baju kurung or senang cite pakaian formal . And that time i was like erghhh . Da la pakai tshirt + seluar slack .

Memang tak formal la kan . Masa tu da tak tawu nak buat ape . Lect pon suruh tukar baju . Tapi dorg takde la marah kan . Dorg just senyum je . Omg malu O_o' Dan bernasib baiknya aku ade bawak baju kurung spare yang tak perlu digosok . So ape lagi , dalam kereta tu jugak terus sarung . Malas nak pkir ape da . Ouh well , aku memang sempoi pon . Hahar  -_-' *annoy* Datang je kaunter pendaftaran , lect cakap "haa kan manis pakai macam nie , sape punye baju awak amik nie?" , aku pon cakap la rembat org kejap . Hahar . Padahal baju sendiri .

Selesai pendaftaran , terus naik asrama dan check bilek + angkat barang + kemas bilek + kemas barang . Seriously , penat gile . Sebab cume aku ngan Ima je yang kemas bilek . Kak Diana and Rai ade hal . Ouh lau nak tawu untuk sem 3 nie aku satu bilek dengan classmate aku . Act aku narnye malas nak satu bilek dengan classmate , sebab tak bebas . Tapi bile pkirII kan balek , elok gak narnye duk satu bilek dengan classmate , sebab da biasa and senang nak berbincang and study . So positif kan fikiran dan hati . In Shaa Allah dipermudahkan urusan .

"Kadangkala apa yang kita rasa buruk pada kita sedangkan ia adalah yang terbaik untuk diri kita"

No comments:

Post a Comment