Tuesday, June 30, 2015

Petal Florist, Bukit Tinggi

Papepon mesti nak selfie dulu dengan bunga. Hehe.
Cantikkan bunga nya :)


Okay, harinie 30 june birthday ayah aku. Then aku memang da plan nak beli bunga sebab ayah tak pernah dapat bunga. Malam sebelum birthday ayah tu aku pon da sibuk google mencari kedai bunga, sekali guna maps pergi, takde pon kedainya. Sabor jlah -.-'
Then masa balek dari mencari kedai bunga, aku ternampak satu kedai bunga nie namanya Petal Florist, dekat Bukit Tinggi depan JJ. Kedainya seberang jalan berdepan dengan JJ. Kalau tak tawu kat mane, haa korg cuba cari Tutti Fruti kt Bukit Tinggi tu, mesti korg akan tawu kt mane. Sebab Tutti Fruti bukit tinggi tu memang berdepan dengan JJ. Haa, jadi kedai Petal Florist tu deret dengan Tutti Fruti tu. Paham tak?
Then aku pon pergi la kedai tu pada keesokan harinya pada waktu lunch, usha² bunga ape yang ada. Kirenya kat kedai tu dorg terus jual flower bouquet yang da siap taw. Tinggal pilih and bayar je. Aku ada tanye jugak kot² dia ade jual bunga sekuntum and buat bouquet ke, dia cakap dia jual satu jambak 20 kuntum terus and harga dia rm19 macam tu. Tapi bunga tu tak boleh buat flower bouquet, dia just le potong batang and daunnya and just ikat guna reben je.
Pening nak pilih, sudahnya aku tanye bouquet paling murah bape. Dia jawab rm60 ke atas camtu. Then dia bawak bouquet harga rm60, tapi aku mintak rm50 sebab budjet. Hehe. Then dia bagi aku rm55. So okay la aku terus beli.


No comments:

Post a Comment