Wednesday, November 29, 2017

Cara claim insurance dengan Kurnia

Hai. Kat sini aku akan bagitawu serba sedikit pengalaman aku claim insurance sendiri under Kurnia. Siapa yg tawu bulan lepas aku accident. Boleh refer post nie (http://teareazlan.blogspot.my/2017/10/my-car-got-crash.html?m=1). Disebabkan accident tu dengan motor so mmg terpaksa guna insurance sendiri gak untuk repair kerosakan yang dialami tu.

Act, masa tu aku nak pergi ke bengkel tersebut untuk dapatkan sebut harga (quotation) kerosakan untuk dibawa ke Kurnia Express untuk dapatkan cash. Tp bila sampai je kat bengkel tu, diorg cakap diorg le repair kereta tu dengan insurance Kurnia yang aku ada. Bengkel tu cakap aku cuma perlu submit docs, tinggalkan kereta dan bila dah siap boleh terus ambil kereta tanpa bayar pape. Memang senang. Bengkel yang aku pergi nie dekat kawasan tempat aku Bandar Sultan Suleiman.

Docs nya pon simple je. Salinan laporan polis, geran kereta, copy insurance, salinan IC pemandu dan pemilik kereta. Itu sahaja. Senang kan 😊😊

1 comment:

  1. Salam singgah sini dan follow :)

    btw jom join GA saya!

    http://www.akuseorangtraveler.com/2017/11/give-away-hadiah-misteri-dari-astraveler.html

    ReplyDelete