Friday, August 3, 2018

I'm pregnant


Hi. Its been a while since my last update. Entry gi Penang haritu pon masih kat draft lagi tak sempat nak letak gambar 😅 Teruk noe perangai.

I just wanna share that I'm pregnant 😊 Now i'm 16 weeks already, Alhamdulillah. Rezeki yang tak ternilai dari Allah. Dah setahun lebih menunggu bila la nak dapat rasa nikmat mengandung tu. Syukur Allah makbulkan 😊

Masa memula tu tak syak pon diri sendiri mengandung sebab masa tu perut sakit gak macam senggugut. Tapi menunggu gak bila nak periodnya. Kalau ikutkan dah lambat datang period nya. Tapi disebabkan period aku memang tak normal kejap cepat kejap lambat tapi tiap bulan datang so aku biarkan jelah. Tapi masa tu muka aku memang naik jerawat yang banyak dan aku tetibe mual².

Nak dijadikan cerita, masa tu hari sabtu aku ngan roza tak kerja. Pagi tu aku buat pregnancy test and guess what? It's positive! Masa tengok result tu menggigil weh tak percaya, aku terus pergi kat roza kejutkan dia and dia terus menangis dan peluk aku. Ya Allah masa tu memang bersyukur ya amat sebab macam tak percaya diri sendiri pregnant 😊

Hari yang sama pergi klinik swasta buat checkup then doktor sahkan aku dah pregnant 5 minggu. Ya Allah syukur... Lepas gi klinik terus pergi rumah mama ayah nak bagitawu dorg. Masuk² je pintu, roza terus tunjuk gambar scan baby tu kat ayah. Mama kat sebelah ayah time tu pelik dan tertanya². Ayah terus tanya "dah ada isi ke?" Roza ngan aku ia kan, masa tu ayah, mama, angah terus menangis. Mama terus peluk roza, angah plak peluk aku :') Punya la gembira dorg tak lama lagi Insyaallah akan dapat cucu 😊 Lepas tu buat video call ibu and ayah roza plak. Dorg pon menangis happy dapat tawu akan bertambah lagi sorg cucu. Hehe.

So far masa first trimester tu alahan aku waktu petang dan ke atas je. Asal petang je aku mual muntah². Lepas tu tak le bau masakan langsung. Badan letih, cepat penat. Tapi bila pagi aktif je. Tu yang aku bersyukur sangat sebab alahan aku tak kacau kerja. Sebab pagi aku okay je. Petang nak balik baru start muntah². Kadang tu tengah drive pon le muntah. Memang masa tu standby plastik jelah dalam kereta kan 😅 Selera makan pon kurang masa nie. Dulu aku suka makan ayam, skrg tak suka ayam. Banyak benda aku suka dulu tak suka dah skrg. Hahaha. Pepelik jelah.

Now dah masuk second trimester dah takde muntah². Lepas tu selera makan pon dah bertambah. Alhamdulillah. Lagi prefer camtu dari takde selera langsung. Baru tawu nikmat sihat tu lebih indah dari segalanya. Bersyukur la jika sehat dan ada selera makan tu. Insyaallah due date bulan 1 tahun 2019. Hopefully segalanya berjalan lancar, mak dan anak pon sehat dan selamat melahirkan. Amin 😊
Aku pon doakan moga siapa yang masih menunggu kehadiran cahaya mata tu akan dikurniakan zuriat dan dapat rasa nikmat menjadi ibu tu tak lama lagi. Amin 😊

No comments:

Post a Comment