Friday, January 13, 2012

Minggu yg padat --'

7 Januari 2012 – Aku pon tak tawu sape yg surprise sape . Hari Sabtu tu aku kuar ngan roommate aku Asmida , and classmate aku dgn dak bilek die . So ade aku , Asmida , Hanis , Ayu and Aina . Ktorg kuar dari Poli pukol 10 gerak pi Bandar Baru Nilai (BBN) . Mase aku bertolak tu aku da mesej Roza da . Sbb die ckp lau takde halangan die akan datang hari tu . Sbb mase borak malam nye tu , aku ade dengar die tanye kat ayah die ade pakai kereta ke tak . So aku da dapat tangkap la sikit ape maksudnye . Hee . Bile da sampai BBN , ktorg masok Giant . Jalan2 jap tgk baju , pastu dapat call dari Roza , then Roza ckp “syg , sorry , org tak dapat datang la , ayah nak pakai kereta”. Okay , care die ckp mmg suare tak bersalah lgsg . Sabar jelah . Aku relax lagi . Takpe la , takde rezeki kowt . Pastu member2 aku nie ajak kuar then jalan tempat laen . Mase aku nga jalan kat tempat parkir kereta nie , tetibe aku ternampak sorg laki  nie baru kuar dari kereta dgn pakai speck nye  and tgh betulkan rambut , mase tu aku tgk laki tu aku mcm kenal je , sbb aku tgk baju tu mcm baju die , and dari side tepi mcm die , dalam hati da pikir nak sergahkan die dari belakang . 

Tapi bile pikir2 balek , kalau salah krg , malu plak . So aku just datang dekat ngan laki tu then bile laki tu pusing je die terus tepuk dahi . Hahar ! Betol tu Roza ! Aku terus ckp , “nie sape yg surprisekan sape nie ?” . Hee . Then die ckp , “takpe la , janji datang kan , dari takde “. Aku gelak je . Then jalan ngan die masok Popular jap . Die ckp ngan aku , “kata nak pergi Nilai 3”. Pastu aku tanye , “nak bawakkan ker”. Die ckp “jum la”. Then aku ngan die pon bawak haluan ktorg and member2 aku just jalan2 area situ je . Aku pon tak tawu Roza bawak lalu jalan mane , tp mmg jauh . Rupenye die bawak jalan ke apartment die duduk mase sem1 . Ouh patut la , jalan kemain jauh lagi , pastu die tunjuk la blok mane yg die duduk and blok2 laen tu dak2 mane yg duduk , tp die tunjuk dari dalam kereta jlah kan . Bile da sampai Nilai 3 , mmg penat gile jalan . Da la besar . Nasib baek jalan sana pon mmg ade bende yg nak di beli . Lau tak memang membazir mase dan tenaga je . Da la die jadi driver aku kan . Hee . Mase nga jalan kat deretan kedai tu , die ajak masuk kedai kahwin , ktorg usha2 brg then kuar . Mase kat luar tu die ckp ngan aku “perasan tak tadi , mase kite masuk kedai tu sume cam terkejut tgk kite masok” . 


Aku cam tak perasan sgt then die cite , mmg kelakar . Aku gelak2 je . Yelah die muke matured cam umur 20 an . Aku nie lak da la muke budak2 , aku ckp ngan die muke aku muke budak umur 12 tahun . Die gelakkan je aku . Hahar . Sengal towl . Da dapat carik present utk bday Mama and finally I got teddy bear ! Colour pink lagi tu ! Hee . Besar and comel ! Suke gile ! Dapat gak akhirnye . Hee . Da habes jalan kat sana ktorg g BBN balek , ktorg pi Tesco utk lunch and sbb kawan2 aku ade kat sana . Makan2 then carik barang sikit and die hanta raku balek . Mase die hantar aku balek tu , aku cam leka taw , then die tetibe tanye aku , “ape name tempat pa belaja ?” . Aku baru nak jawab , tetibe aku terpandang bangunan yg ade tulis Admal Aviation College . Okay , situ rupenye die belaja . Berdepan dgn Shell and dekat ngan IPD Sepang . Knp mase aku lalu dulu tak perasan , rupenye bangunan tu terlindung sikit . Patut la . Takde la besar mane lagi bangunan tu , sbb baru lagi kan . Patut la die ckp dari rumah die , kolej die dekat sgt . Mmg dekat pon . Then da sampai Poli of course la sedih kan . Tp happy la , sbb last minutes nye planning mmg sentiase menjadi . Happy sbb die temankan aku hari nie . Sbb before this asal aku plan nak mtk die temankan je mesti tak jadi . Tapi hari tu , mmg die temankan aku and layan kerenah aku . Thanks syg . Syg sgt ! J



9 Januari 2012 – Hari nie ade kuiz Statistics . Memang menyakitkan hati . Macam mane aku boleh terbalekkan jawapan . Padahal soalannye soalan yg tersangat la mudah ! Memang rugi markah kat situ . Hish . Terlalu over confident and careless camtu la jadinye .  Dgn hari tu kepala migrainnye . Ya Allah , tak tawu nak ckp cemane , tension betol . Tp wat derk je . Micro plak mcm hape . Asik aku je kene attact . Last2 aku da bengang , aku tutup buku , aku hempas atas meja . Bengong betol !

13 Januari 2012 – Tersangat2 la pack jadual minggu nie , dengan assignment nye , proposal , exercise , presentation , huh . Maybe bagi mereka yg da biase akan ckp “alah , tu baru sikit”. Tapi bg aku , setiap org ade pendapat mereka yg tersendiri . Bg aku , Hanis dan Eca . Kami pasti akan melayan kerenah si Eca yg mula dgn wataknye “okay , aku da start tension da , korg kene layan tension aku eyh , Nampak tak ?”. Hahar . Bg aku itu sgt lawak . Mmg kami tension dgn tugasan yg diberi . Dgn ragam lecturer yg pelbagai , ade yg confident , dan ade juga yg low sgt confident nye sampai kami sendiri da pening dgn mereka . Tp nak taknak kene buat jugak setiap tugasan yg sememangnye da disediakan khusus utk kami .


Tre ♥

No comments:

Post a Comment