Friday, January 6, 2012

Homesick

Sejak kebelakangan nie rindu sgt kat Mama , Ayah , Adek ngan Angah . Seriously , mmg rindu teramat sgt . Tak tawu nape . Padahal bile balek kalau tak gado ngan Adek ngan Angah tak sah . Mase new year hari tu , Mama call , die ckp kalau aku balek kan best , mesti da kuar da hari tu . Aku tanye Ayah tak ajak kuar ke , Mama ckp takde pon . Pastu ptg nye tu aku tidow , bile aku bangun maghrib tu , aku dapat msj dari Mama , Mama ckp Mama kat MBO tgh karoke , Ayah bawak . Eii , jeleousnye , nak karoke jugak ! Pastu Mama msj lagi , Mama ckp Mama kat dalam panggung nga tgk wayang . Seriously , jeleous sgt . Da lame Ayah tak bawak family kuar jalan2 cmtu . Sbb tu aku jeles ! Nak gak jalan2 ngan family , complete ade Ayah , Mama , Adek ngan Angah . Nie selalu kuar ade aku , Mama ngan Angah je . Malam nye tu Ayah call tanye da makan ke belom , aku ckp aku makan burger je , pastu Ayah ckp 'siannye anak Ayah' . Sedih taw . Ayah pon cite la die kat Restoren Duangdee , tempat yg aku suke makan . Ish ! Saje bg aku jeles lagi . Sedih taw . Da la tak balek , makan pon mcm hape je makan .

Semalam aku msj Mama tanye khabar . Mama ckp Mama demam . Aku tanye nape tak ckp ngan aku . Mama ckp die taknak wat aku risau , die suruh aku belaja je . Sedih ouh . Tadi plak aku call Mama , tak tawu nape mase nga ckp tu aku tetibe rase sebak , aku cube utk tahan , tp tak le , aku  terus nanges . Mama tanye nape nanges , aku ckp aku rinduu kat Mama ngan Ayah , pastu Mama ckp jgn nanges nanti org nampak . Da habes ckp2 uw , matikan call , aku nanges lagi . Sedih ouh . Mmg la Nilai ngan Port Klang tak jauh mane , tp tetap ade jarak kat situ . Before this mase aku sekolah dulu , aku tak perna hiraukan psl Mama ngan Ayah , kire aku tak pentingkan family aku , aku lebih kpd diri aku sendiri . Bile aku da kenal Roza , baru aku rase pentingnye family kat aku . Die yg rapatkan hbgn aku ngan family aku , sbb sebelum nie aku tak rapat pon ngan dorg . Bile aku da habes sek , aku kerja , mase tu aku lebih rapat ngan dorg . Baru aku rase penat lelah dorg kerja carik duet . Bile aku da ade lesen plak , aku lebih rapat ngan Mama , aku selalu bawak die pergi jalan2 and pergi pasar .

Skrg nie bile da jauh , rase rindu sgt . Dorg sumber kekuatan aku , kalau dorg ade problem , aku akan down , sbb dorg mmg sumber kekuatan aku . Aku kat Poli Nilai nie pon sbb dorg gak . First week belajar , mmg aku da rase down sgt2 , rase mcm tak boleh nak bawak bende nie sume . Tp bile pikir balek kat dorg . Takpe la , teruskan jlah , aku tawu aku boleh buat dorg happy . Kdg2 tu biase la , sifat pemalas tu sentiasa ade dalam diri , tp bile pikir kat dorg , aku terus pegi belaja , sbb aku tawu dalam fikiran dorg , aku kat sini mesti tgh belaja . Tu yg dorg always set dalam mind . InsyaAllah , aku harap takde ape yg le buat aku leka kat sini . Jgn mudah terpengaruh dgn sifat kwn yg negatif , dan pandai2 la jage diri and one more thing that very important . Dont ever close with any men . Setakat kawan biase and tegur2 takpe , tapi tak perlu sampai minat and so on . InsyaAllah , sume berjalan ngan lancar .


Tre ♥



No comments:

Post a Comment