Saturday, May 26, 2012

Siti NurHanis

Bende yg aku fikirkan skrg nie asik bermain2 je dalam minda aku dari tadi . Tak tawu asal . Apa yg aku rase nie mengasak2 aku utk kuarkan and luahkan . Tp aku segan . Aku tak tawu nak luahkan camne . Sbb da byk kali aku rase macam belum tiba masa utk aku luahkan . Sbb bende nie akan effect mase akan datang , bukan setakat skrg yg aku rasa je . Hem , kat Poli Nilai kawan pertama yg aku bertegur sapa Syahira (Ombak) , lepas tu tak silap aku , aku bertegur sapa dgn Puteri Nur Asmida (Put2) and Dila . Da borak2 ngan dorg tanye asal mane pe sume , aku kuar bilek and tgk bilek mane yg agak2 sama intake ngan aku . Konon nak jadi gentle la nak berkenalan . Dan mase tu aku ternampak pintu bilek Noor Sharieda (Along) bukak , aku pon bg salam , masuk and terus g kat Along and Siti Nur Hanis (Hanis) , tegur dorg and tanya asal mane pe sume , kebetulan plak ktorg dari kos yg sama , tu yg lg syok berkenalan . Aku masih ingat lagi macam mane muke terpinga2 Hanis ngan Along time tu . Kelaka pon ade gak . Dari situ aku pon tak perasan cemane aku boleh rapat ngan Hanis .

Hari first daftar kos , aku da rapat ngan Hanis . Ktorg duduk berdua , pastu borak2 , cite kelemahan memasing , pastu die tanya aku nie jenis "perempuan" sgt ke . Aku pon gelak la . Aku cakap , mmg la aku nie perempuan . Habes tu ape . Then die gelak and cakap , "tak maksud aku , kau nie jenis yg lembut and ayu tu ke". Aku pon tanye die balek , "dari ape yg kau nampak , aku nie cmne". Die cume kata entah je . Aku ckp la , aku nie bese2 je , simple and tak lembut sgt and tak kasar sgt kowt . Aku gelak . Hee . Ingat lg time tu , rindu gile . Masa masuk kelas Computer Application plak , dapat je first assignment , terus excited buat . Mase tu semua idea ktorg curahkan . Buat projek landskap la . Mmg gile . Apa2 assignment yg kene buat berdua , mesti aku ngan die . Mmg da pakat da , memane subjek yg kene buat assignment 2 org , aku nak ngan die je , taknak ngan org lain . Bg aku senang bekerja ngan die , sbb die banyak idea , kalau kite ajak buat assignment , die okay je , walaupon kekadang penyakit M die da datang , tp bile kite paksa , nti die buat gak . Keje yg die buat pon laju je . Tu yg suke buat keje ngan die .

Hanis nie pon seorang yg periang , die sangat2 suke gelak . Tp tu la , macam yg die perna cakap , die suke gelak sbb die taknak pkir masalah die and die suke happy kan org . Tp kite tak tawu , kdg2 sebelum tdow mungkin die nanges gak , sbb menanggung rindu . Rindu kat arwah mak die . Tp skrg nie mgkin terubat sikit kowt rase tu , sbb mama Eca da jadi mak angkat die ^^ . Dulu waktu first2 kenal Hanis , badan die slim sikit dari yg skrg , katanya diet . Hee . Tp aku nie jahat betol gi paksa die makan , tu yg da chubby sikit uw . Hee . Yelah , aku risau , nti lau die gastrik sape susa , aku ngan die gak yg susa . Hee . Tu yg suruh die makan uw . Die pon rajen datang bilek aku , lepak2 and belaja . Pastu die selalu bg note kecik kat aku . Dalam note uw tertulis lebih kurg cmnie "saya sayang awak , awak sayang saya tak? jgn tinggalkan saya taw". Note tu die selalu bg waktu tgh belaja dalam kelas , atau pon dalam msj . Tp aku selalu senyum and ckp nti2 , skrg kite belajar . Dalam msj pon same . Aku selalu mengelak . Ktorg bukan les okay . Tp lepas aku bace diari yg die bg bace uw , baru aku paham nape .

Mungkin die nak cakap , die cume harapkan ktorg (Teare and Eca) sebagai kawan yg le rapat and always ngan die and paham die . Dan saat nie , baru aku rasa yg aku sebenarnye sayang sgt ngan die ^^ . Serious , syg gile ngan budak comel tuh . Yg suke gelak , ceria sepanjang masa dan selalu ade time aku nanges macam budak2 uw . Die lapkan air mata aku , die temankan aku tdow . Die pelok aku time aku nanges . Die msj aku walaupon die tawu aku takkan balas msj tu . Die paham aku , die selalu dengar masalah aku . Walaupon kekadang aku merajuk ngan die . Tp die okay je . Hee . Kelaka la . Rindu siot . Hee , sorry entry kali nie mmg panjang , sbb aku rase dengan cara nie je le luahkan perasaan aku . #aku sebak waktu taip nie . Hanis , thanks sbb sudi kawan ngan aku . Layan kerenah aku yg kdg2 mmg membosan kan dan macam budak2 nie . Thanks sbb sabar ngan aku . Thanks sbb sudi dengar masalah aku . Thanks sbb bg pinjam brg2 kau , and so on . Ingat lagi kau ngan Eca suke bahan aku , katanya "yelah , ktorg nie 4 bulan je kan , laen la yg tu 2 tahun , sape la kite nie kan". Hee , saje je korg kan . Bg aku , yg 4 bulan nie gak penting dan mampu bertahan utk selamanya . Friends till die ^^ ILoveYou!


Hanis & Teare (Senam robik)

At Pusat Islam
Telok Kemang

Aku paling suke gamba nie . Comel kan die gelak ^^
Tre ♥

No comments:

Post a Comment