Saturday, June 23, 2012

Benci vs Suka


Pernah tak apa yg tertulis di atas nie terjadi dalam hidup korg ? Bermula dari suka akan jadi sayang , cinta dan akhir sekali akan jadi benci sampai mati . Lain plak yg kes macam nie , bermula dari benci , jadi suka , sayang dan cinta sampai mati . Pelik kan hidup dan perasaan nie ? Kenapa Allah kurniakan perasaan dan kejadian yg macam tu . Dan aku sendiri pernah ada pengalaman seperti itu . Dimana aku pernah menyukai , menyayangi , mencintai dan bila break terus jadi membenci . Dan aku jugak pernah membenci , menyukai , menyayangi , dan mencintai . Dan insyaAllah , mencintai nya sampai mati . Aneh nya perasaan . Kenapa mula2 dulu kita suka sgt kat seseorang tu , dan lama2 jadi menyampah dan benci plak . Tapi lain plak dgn yg nie . Mula2 kita benci sangat ngan org tuh , meluat , maki hamun , bersumpah seranah dalam hati and lastly org tu jugak la yg kita sayangi dan cintai . Itu lah dia kekuasaan Allah , mampu mengubah perasaan dalam sekelip mata . Dan memang betol , "Suatu ketika dahulu aku perna membencimu setengah mati , dan kini aku mencintaimu setengah mati"

No comments:

Post a Comment