Saturday, June 23, 2012

Lapar

Skrg nie da pukol 7.51pm . Huh . Dah berbunyi2 da perut aku nie . Lapar katanya . Pagi tadi makan sikit je , tu pon makan isi ikan ngan isi ayam sikit , konon buat alas dulu . Nanti petang sikit dalam pukol 5 lebih makan la . Sekali hampeh . Kalau da duduk mengadap lappy sambil online memang tidak la teman nak makan . Teman nie kalau da mengadap lappy sambil online sanggup berlapar . Sampai da kene gastrik baru la nak carik makan . Kalau tak sakit tu , selagi tu la dok abaikan perut nie yg dah dok merayu2 mtk di isi . Kejam kan . Hahar . Da la tadi beli lauk ngan nasik banyak . Sape nak habes kan nie kalau da utk makan malam nie teman mampu habes kan separuh je . Kesian lagi separuh tu . Bg kucing la jawabnya . Nasib kat asrama nie ade kucing . Boleh la gak bagi sisa makanan nie kat dorg . Macam byk je kucing . Padahal sekor je . Hahar . 


Gambar ehsan dari Mr Google
Bila tgk benda dalam pinggan tu , teringat seseorang . Tp bukan udang galah la , udang je . Dia temankan aku makan petang kat restoren . Aku makan bihun tomyam , teringin la katakan . Dia tak makan , dia teman je katanya . Aku ckp ngan dia , amik la udang nie , sbb aku malas nak kopek . Tak lama pastu die terus bangun pegi sinki , basuh tgn . Dia suruh aku masokkan udang tu dalam pinggan , then dia kopek kulit udang tu . Aku ingatkan dia nak makan , rupanya dia masokkan balek dalam mangkuk aku suruh aku makan . Terharunya . Sanggup dia buat macam tu . Dan skrg nie bila aku makan bihun tomyam , aku mesti teringat peristiwa tu . Sedih . Tapi nak buat macam mane . Aku redha . Rindu ? Hanya Allah yg tahu :')

No comments:

Post a Comment