Saturday, August 25, 2012

Selamat Hari Raya

Hari Raya yang menjelma , meraikan hari kemenangan buat semua umat islam didunia . Namun apakah kita pasti , tahunII berikutnya kita masih bisa ketemu dengannya . Kerna kita tak tahu apa yang bakal terjadi . Sementara ia masih ada , hargailah kehadirannya . Kerna kelak kita sendiri akan kecewa . Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin .

Tahun yang bertema , merah temanya . Semua adik beradik Mama ada kat kampung . Alhamdulillah . Kali nie semuanya dapat berkumpul bersamaII , meraikan syawal dengan penuh kesederhanaan tapi tetap gembira . Namun disebalik kegembiraan terselit juga rasa sedih dan duka .  Apa perasaan kita agaknya bila beraya dan menganggap ia mungkin raya yang terakhir pada kita ?

Semoga engkau tabah saudara ku . Ini ujian buat mu . Engkau anak yang baik . Anak yang mendengar kata . Mungkin saja Allah ingin menguji kekuatan iman mu dalam menempuhi nya . Kuatkan diri dan cekal kan lah hati . Doa kami sentiasa mengiringi mu . Semoga engkau cepat sembuh . Dan doa kami semoga engkau masih dipanjangkan umur .

From left : Pakcik Nas , Teare and Liena
Malam raya di bazaar Tanjung Karang . TersangatII la sesak -__-
Apa yg best malam raya nie semua barang jadi tersangat murah .
See . Nak habeskan stok punya pasal . Sanggup lelong .
1st raya .
2nd raya .
Part nie yg palingII 'best' , muka da penuh make up tetibe kene air mata -__-
With the kids .
With my aunty .
Pasar Besar Tanjung Karang . Tolong atuk meniaga . Sehari sebelum raya . Baju biru tu baju kedai atuk 'Haji Mansor Enterprise' .
Pak Lang nak bakar mercun .
Malam raya tu ktorg main mcmII jenis mercun sampai mercun yang sepatutnya terbang ke langit terbang kat tanah straight then meletup .
Candid ! MasingII tengah gelak . Tema merah .
My family , Grandma and Grandpa .
Mama family's .
Otw nak ke rumah jiran sebelah .
Mak Lang and Pak Lang . They are so sweet .
Mak Uda and Pak Uda . Cepat timang anak :)

No comments:

Post a Comment