Wednesday, November 28, 2012

Sentimental value

Hey , nak tawu tak . Masa aku balik dari Poly tu kan . BalikII tu , aku terus kemas bilek . Tak tawu la camne penyakit rajin aku le datang , terus aku kemas bilek tanpa pikir panjang untuk rehat ke ape . Haaa . Dan aku rasa nie la paling lama aku kemas bilek sebab aku kemas dari pukol 7pm sampai la pukol 11.30pm . Fuhhh . Macam kemas rumah yang baru pindah pon ada . Padahal kemas 2 bilek je . Hahar . Penat memang penat , sampai kan tidur malam tu adik kejut pon tak sedar . Hahar .

Aku kemas nie pon sebab aku fikir nak duk lama kat bilek tu kan . Dalam 3 minggu . Tu yang aku kemas . Lau aku setakat duk 2 3 hari , memang tak la aku nak kemasII nie . Penat . Heee . Alasan lebih . Padahal malas . Eceh ! Ne ada malas . Rajin okay , tapi disebabkan duk sekejap je , baik tak payah kemas kan . Betol tak ? Cakap la betol . Heee . Okay , masa aku kemas tu , aku bukan setakat bersihkan . Tapi aku buang maneII barang yang agakII memang dah tak nak digunakan . Buat apa simpan kalau tak guna kan ? Baik buang je .


Then , ada la beberapa barang yang agak memberi sentimental value pada aku . First yang kat atas nie . Nie board LK masa form 4 and f5 kat Kustech dulu . Dulu amik sains engineering kos Mechanical . Tapi tak teruskan masa IPT , sebab tak mampu . Hahar . Tak sepandai otakII engineer la senang cite . Haaa. So benda nie confirmII la da tak akan digunakan lagi kan . So simpan jlah buat kenangan . Lukisan yang atas tu Ejart yang buatkan , budak Elektrik . Sebab dia pandai melukis . Tu aku mintak dia tolong lukiskan . Yang bawah plak , aku yang conteng sendiri . Hee . Zaman remaja . MacamII yang dicontengnya . Tah ape yang aku ngarut pon tak tawu . Heee .


Nie plak kertasII soalan LK yang pernah aku buat dan tak sempat aku buat lagi . Berterabur , malas nak kemas . So aku decide baik aku buang . Just beberapa lukisan je yang aku tinggalkan . Sebab rasa macam sayang plak , benda yang kita da buat susahII . Takkan nak buang . Nanti kalau terjumpa balik , mesti teringat balik macam mane susahnya nak buat LK nie . BerjamII baru dapat siapkan satu lukisan , itu kalau tak pro la . Hahar .


Seterusnya 'piala' ni . Mesti pelik kan , kenapa botol nie memberi sentimental value pada aku plak . Apa 'istimewa'nya botol nie . Haa . Nie nak story nie . Nampak tak ape yang tertulis kat atas tu ? Anugerah KPA - Kadet Cinta Buta . Nie botol biase je yang diletak air and manikII dalam botol + dicat + ditulis nama anugerah . Tapi ia ibarat 'piala' untuk anugerah yang ktorg dapat masa jamuan KPA dulu . Sape dapat nie masa tu memang bangga la . Tapi bergantung pada apa yang orang undi kau la . Macam aku , aku dapat anugerah nie la 'Kadet Cinta Buta'.

Nak tawu sape pasangan aku ? Hem . Ex aku yang first dulu , Aril . Dia dak KPA gak . Tapi masa ktorg dapat anugerah nie , aku takde kat jamuan tu . Aku balek kampung sebab macik aku kawin . So dia jlah yang naik pentas and wakilkan aku . Aku ingat lagi , masa tu calonII untuk anugerah nie ada perempuan + perempuan . Lelaki + lelaki . And yang ketiga tu baru ktorg . Hahar . MacamII la dorg nie . Pepelik je anugerah dorg tu . Dan skrg nie da putus pon kan . Ia da takde makne lagi pada aku . Buat ape perlu simpan ? Baik aku buang . So , aku pon buang ^^ . Heee .

No comments:

Post a Comment