Thursday, August 22, 2013

Hikmah Praktikal

Alhamdulillah. Sepanjang aku praktikal, aku dapat sesuatu yang tak pernah aku dapat dan yang aku nak sangat. Siapa sangka tak sampai 2 bulan aku dapat kesemuanya. Sejak praktikal aku lebih rapat dengan ayah dan mama. Tak nafikan aku bahagia. Sangat bahagia berada disisi mereka dan sentiasa dapat melihat raut wajah mereka tiap pagi. Sungguh aku sayang mama dan ayah. Tanpa mereka siapalah aku. Sebelum nie aku selalu merungut kenapalah praktikal Poli sem 4 dan bukan sem 6.

Dan inilah hikmahnya. Supaya aku lebih rapat dengan mama dan ayah lebih awal sebelum terlambat. Nanti kalau umur dah lebih baru nak rapat ngan parents kan rasa macam tak selesa. Sepanjang aku praktikal nie jugak aku ada senaraikan benda yang aku nak sangat ada, antaranya macam repair laptop, beli printer, beli handphone dan alhamdulillah semua tercapai. Perkara tentang diri pon aku cuba ubah, dan hasilnya ada la juga. Cuma nama pon manusia, kadangII mudah leka. ApaII pon aku bersyukur, sebab Dia tidak pernah tinggalkan aku sendirian.

No comments:

Post a Comment