Friday, September 16, 2016

My last hamster

"Ma, along tengok mata hamster tu macam sakit, ade taik mata pe sume".
"Mama da lama tak bersihkan sangkar dia".
"Tu la".
Mama pon bangun pergi ke dapur.
Mama bersihkan sangkar. Angah bersihkan mata hamster. Tetibe angah jerit panggil aku. Dia kata hamster da nazak. Aku pon pergi tengok. Hamster tu da cam sesak nafas. Mata dia terbeliak. Mama da nangis dah. Beberapa saat hamster tu tarik nafas panjang. Then terus tetibe tak tarik² nafas da. Menangis aku. Sedih sgt :'( . Nie last hamster aku. Lepas nie dah taknak bela da. Alhamdulillah Allah gerakkan hati nak tengok dia time tu lepas tu mama bersihkan sangkar dia for the last time and ktorg nampak dia pergi depan mata. Selalunya sebelum nie hamster ktorg mati tanpa ktorg sedar. Tapi kali nie depan mata :'( .
Tapi selalunya hamster nie kalau da start sakit mata dia memang takkan lama. Aku perasan mostly hamster aku akan mati bila dorg da start sakit mata :'( .

No comments:

Post a Comment