Sunday, February 25, 2018

Service kereta Iridium

Siapa² yang pakai kereta tu dan nak service kereta aku suggestkan satu tempat nie. Service kereta Iridium. Korang boleh search fb dorg untuk lebih lanjut.
Aku baru first time try dan it's worth it and sangat puas hati.
Aku dapat tahu tempat nie pon dari budak office tempat lama. Dia la dok suggestkan sini. Dia cakap service bagus.

Sebab apa aku cakap bagus, first aku sampai memang ada beberapa buah kereta sedang diservice. So aku park kereta dan duduk dimeja kerusi yang disediakan. Then ada staff dia girl tegur aku dan tanya nak buat service apa je. Dan aku cakap la aku nak service kereta dan tukar brake pad. Dan aku cakap aku dah whatsapp dengan owner tanya pasal harga dan minyak hitam mana yang sesuai. Then budak tu explain la lagi serba sedikit pasal service tu dan pasal minyak hitam tu.

Act boss dorg suggestkan aku ambil Minyak pelincir IRIDIUM Synthetic Gold 15W-40 SN CI-4 (4L) untuk proton waja. Ouh kalau nak tahu dorg ada minyak pelincir jenama sendiri.

KELEBIHAN MINYAK IRIDIUM:
1. 50% bunyi enjin kereta lebih senyap. Geseran minyak terlalu licin. Mcm pelinciran minyak atas kaca. 
2. Meningkatkn performance enjin. Pemanduan amat lancar. Rasa lebih selamat waktu memotong, mendaki bukit atau membawa beban.
3. Jimat bahan bakar 5 > 10%.

Penggunaan mileage sehingga 7,000km @ 4 bulan. Harga cuma Rm118 shj. Mmang berbaloi !!
Oil filter Rm18. Servis Rm15 (PERCUMA topup dan PERCUMA 30 EXTRA Service !!).

Tapi kalau korg nak bawak minyak hitam sendiri pon boleh gak. Dan kalau nak tahu dorg jugak sediakan minuman percuma. Ada air sejuk dan air panas. Self service je. Hee.

Okay, aku nak cerita pasal percuma 30 extra service tu. Part nie yang paling best. Dia check semua 30 point nie weh. Dan bila dah siap service semua kau rasa kereta kau macam dibasuh sekali sebab memang bersih weh. Dorg bukan setakat tukarkan minyak hitam tapi satu kereta dorg bersihkan. Dan siap letak minyak wangi lagi wehh. Memang puas hati.

Tapi kalau masa korg dah balik tu korg macam ada terbau minyak, jangan panik! Sebab tu bau minyak tanah dekat bahagian engine. Sebabnya Iridium akan cuci engine kereta korg sekali wehh. Dan dorg gunakan minyak tanah untuk cuci. That's why ada bau.
Memula aku panik gak dan siap tanya kawan tu kenapa bau minyak. Rupanya minyak tanah yang cuci engine. Lama² hilang la baunya. Haa best kan. Datang sini pon tak payah booking sebab staff dia ramai dan satu kereta dia letak 2 staff untuk buat semua tu.
Korg boleh tengok gambar bawah nie untuk more detail atau contact owner dia sendiri. Dorg akan reply punya 😊😊😊.
Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment