Sunday, February 25, 2018

Ahmad Lim Pancake & Mee Cincai

Rasanya ramai dah tawu pasal Ahmad Lim pancake dan mee cincai nie. Sebab viral dah kan kat facebook betapa sedapnya pancake dorg dan betapa pedasnya mee cincai dorg siap ada tahap arwah lagi 😂😂.

Disebabkan viral tu la aku ngan laki aku pon terjebak sekali nak cuba. Memula dapat tawu kedai nie ada kat Seksyen 7 Shah Alam, ktorg pon gigih la mencari dekat area kedai makan yang dekat Eat & Repeat, Dulang Mas tu semua. Rupanya kedainya bukan kat situ daaa. Tanya kawan nie rupanya kedai dia deret belakang bangunan Restoren Chemistry. Kedai dia tu cuma letak banner sebesar alam sampai tutup pintu kedai dan kedai tu rupanya asalnya kedai dobi. Patut la takde dalam waze 😅😅 Sabaq jelah.

Masuk² je terus order pancake nutella dan mee cincai tahap 2. Sebab dia cakap pedas tahap 2 nie sama macam ramen pedas korea tu. So ktorg pon cuba jelah yang tahap 2. Act dia ada beberapa jenis lauk dalam mee tu. Yang ktorg pilih tu meatball dan mee maggi.

Sampai je makanan tu kat ktorg, bau pedas dia pon dah tak tahan dah. Menusuk weh! 😅 Ktorg pon makan. Pergh. Dia punya pedas tak usah cakap la. Laki aku yang elok le tahan makan pedas ramen korea tu pon surrender weh. Sebab dia tak tahan makan pedas melayu 😂😂. Tu yang meleleh gak tu. Aku yang makan pedas pon meleleh gak la. Gila bape banyak cili seyh dorg letak.

Untuk pancake plak ktorg pilih kerak nipis sebab dia cakap untuk makan berdua better ambil yang kerak nipis. Not bad rasa dia. Sedap gak. Tapi muak sikit maybe too oily kot. Overall dia punya makanan okay. Cuma mee cincai tu bagi aku agak mahal la sebab satu mangkuk tu rm10++. Tapi takpe la at least aku dah merasa. Hehe 😄😄.

No comments:

Post a Comment