Friday, June 24, 2022

HOMEWORK

Hai. Start this week aku ada bagi homework dekat Noah. Since noah dah 3 tahun setengah and dah pandai macam² benda so aku rasa nak start bagi pre school homework kat dia bagi dia buat. So aku try cari kat shopee latihan tu semua. Lepas beli nanti seller akan send copy pdf thru email. So kau tinggal print je. Kos tak sampai rm10 aku dapat macam² homework. Serious sangat berbaloi! Buat sementara nie aku print kat office sesikit dulu *ampun company* 😂 Nanti nak beli printer lak. Senang print kat rumah le terus buat. So bawah nie homework yang noah pernah buat.

Ini first yang aku bagi dia buat. Roza yang tolong ajar since roza lebih pakar untuk ajar cara simple nie. So roza ajar dia cemane nak tick at the right answer. Aku memang impress! 🥰

Ini second homework. Ini sumpah aku impress! Sebab before this aku ajak dia mewarna kat buku, dia mesti takde ikut pon gambar tu. Dia akan conteng biasa je. So aku assume dia tak reti mewarna lagi. Rupanya tanggapan aku salah. Dia pandai mewarna! Tengok dia color kan ikut shape tu semua. Kira dia tawu bahagian mane je dia perlu color. Pandai dia 🥰 Budak bijak.

Ini third homework. Yang star tu roza yang tunjuk. Then yang lain tu noah gariskan sendiri. Clever boy 🥰 Yang rhombus tu kelakar. Sebab roza tanye dia nie shape apa. Dia ckp rhombus. Tapi masa nak gariskan tu, dengan selamber je dia tarik pensil ke sebelah  yang square tu tanpa rasa bersalah ye 😂😂🤣

Nie paling aku terkejut. Tengok gambar zero warna warni bawah nie? Gambar tu ada nombor dan kena color kan ikut no.² tu. So apa yang aku impress dia boleh color kan satu² nombor tu tanpa dia conteng macam kat buku warna tu. Dia berjaya siapkan homework nie 🎉👍

Masa homework nie dah siap dia cakap apa taw. "Look mama i finish your homework" 😂🤪 Comel ye kamu... 😂🤭




No comments:

Post a Comment