Friday, July 22, 2022

COMUNICATION

Everyone knows that comunication is the key in relationship. Alhamdulillah since aku kenal husb aku memang dari sekolah so ktorg takda masalah sangat untuk berkomunikasi. Malah aku bersyukur jugak sebab suami aku nie jenis open dan mudah terima pendapat. So bila aku dah mula rasa tak puas hati lepas tegur beberapa kali pon tak faham aku akan terus cakap ngan dia. Memula kadang tu memang akan gaduh gak la sebab kadang ada part dia tak faham yang aku dah cakap benda tu. Tp end up happy ending. Dia le accept apa aku nak cakap dan aku pon dah dapat luahkan apa aku rasa. So dari situ ktorg akan carik solution apa perlu ktorg buat. So far dia memang akan cuba ubah apa yang aku cakap. 

So papepon if korg tak puas hati dengan pasangan korg. Bincang. Dorg bukan ahli nujum yang tetibe le faham apa korg nak tanpa cakap. So the key is communicate. Cakap. Apa korg rasa. Bukan diam dan expect for them to understand. No. Jangan buat camtu. Aku pernah buat camtu then end up gaduh dan takda solution. Sebab lelaki nie jenis straight. Kena cakap straightforward baru diorg akan faham. Kalau berkias nie kadang dorg tak faham lgsg.

Sebab tu skrg kalau aku nak something aku terus cakap kat laki aku, i want this i want that. Kalau dia still tak faham gak even dah bercakap berkali² baru aku akan berkeras sikit atau mula lah episod drama kejap 🤣🤣 Bile dah habis drama baru happy ending sebab dah tawu mane salah semua then ubah. Macam aku ngan laki aku jenis cepat baik. Ktorg takkan gaduh biar sampai esok. Kalau le malam tu gak kena settlekan. 

Plus hargai pasangan. Always thanks to them when they do something even a simple thing to you. Tolong basuh pinggan say thank you. Tolong hantarkan and ambilkan anak kat pengasuh say thank you. Always appreciate. Baru rasa dihargai sikit 😊

No comments:

Post a Comment