Sunday, September 4, 2022

HIDAYAH

Sebenarnya kan hidayah tu bukan kena tunggu tapi kena cari. Kalau tunggu je tak tawu bila ia akan datang. Tapi kita kena cari sendiri untuk dapat hidayah tu. Beberapa bulan lepas aku rasa jiwa aku kosong je. Sampai aku cakap dengan roza yang even dia pon tak mampu tenangkan hati aku sebab memang aku rasa kosong sangat. Maybe sebab aku rasa macam dah jauh dari Pencipta. 

Lepas tu slow² aku dengar ceramah Ustaz Wadi. Slow² dan kerap dengar waktu aku kerja. Sebab aku rasa tu je free time untuk aku dengar ceramah. Then lepas aku dah start dengar tu slow² ia macam makan dalam jiwa. Macam beri kesan kat dalam hati. Insyaallah aku cuba ubah sikit sikit mengikut ajaran yang diajarkan oleh Rasulullah. Moga aku dan roza istiqamah. 

So apa yang aku boleh cakap, hidayah perlu dicari. Jangan takut untuk berubah hanya kerana persepsi manusia. Tapi berubah lah kerana untuk mendapat redha Allah. Dan aku berharap sangat aku dapat istiqamah dengan jalan nie 😔

No comments:

Post a Comment