Thursday, December 29, 2011

Kejutan 28 December 2011

Lepas habes kelas 12.15 tu , aku tgk fon tgk ade 1 msj dan 1 mizcall . Aku pon bukak la tgk , sekali msj dan mizcall dari Roza . Aku ingat nak reply msj die , sekali bile pkir balek , call jelah . Aku pon call la . Die angkat . Borak2 , aku ckp aku nak beli makanan , die ckp after beli makan text die and die akan call aku balek . Bile da naek bilek aku terus text die , tp die tak call . Habes makan , aku msj lg . Die tak call lagi . Aku pon biarkan fon dalam bilek , aku pi toilet pi basuh tgn sbb baru lepas makan kan . Bile aku da nak sampai bilek uw , aku mcm dgr bunyi fon aku berbunyi . Tp aku pkir mungkin org laen punye fon kowt . Sekali roommate aku Diela kuar bilek , die ckp fon aku da berbunyi byk kali dari tadi . Aku terus lari masok bilek , baru capai fon nak tekan button hijau , da termati . Haish , sabar jelah . Aku pon return call balek , tp kene voicemail , maybe sbb call bertembung kowt . Then aku msj die , suruh die call balek . Tak lame pastu , die call . Aku angkat la , mase tu dalam hati pelik gak aw , asal die call byk kali , sbb kebiasaannye kalau die call aku sekali tp aku da tak angkat , die tak akan call lagi . Die akan tunggu aku return call die balek . Tu je . Mase nga on call uw borak2 la , die tanye aku kat mane , aku ckp la aku kat dalam bilek , then die suruh aku gi tgk luar tingkap ade die ke tak . Aku gelak2 la , sbb aku tawu die maen2 . Tp aku pegi gak kat tingkap tgk luar kan . Cam kelaka je . Pastu die tanye lau aku pandang luar ade nampak ape je . Aku pon ckp la nampak tangki air and ade kuarters sume . Die tanye name kuarters ape , aku pon ckp la name kuarters tu ape . Pastu borak2 lg mcm biase , aku pegi meja belaja aku balek . 

Pastu die suruh aku g kat tingkap lg dan tgk ade die ke tak . Aku lagi la bertambah2 gelak , sbb aku tawu die maen2 . Pastu bile aku dgr die ckp , kat depan die ade kuarters yg aku sebut2 kan tadi , aku outomatik terus pandang tgkap lg satu , pastu aku nampak tubuh badan die ! Omaigad ! Seriously ! That's Roza ! Aku terus lompat and jerit2 ckp aku nampak die , then kakak die da tunjuk arah aku sbb die tak nampak lg aku kat mane , bile die pusing baru die nampak aku , and die gelak2 . Aku time tu menggigil satu badan , excited , terharu and so on . Hahar . Roommate aku yg nga baring tu terus terjaga tgk sape and sindir2 kat aku . Hahar . Punye la kelam kabut aku siap , terus berlari turun aku sbb nak jumpe die . Bile da depan mata , Ya Allah , terpaku aku . Aku ckp "syg , da 2 bulan kite tak jumpe". Pastu die senyum and angguk2 , then aku hulur tgn kat die , aku salam and die cium tgn aku . Then ktorg borak2 , gurau2 , and aku bg hadiah yg aku da simpan lame utk die . Pastu ktorg lepak kat Cafe sampai la aku da nak pi koko . Waktu aku nak pi koko die bg nasihat kat aku , die pesan 3 kali ayat nie "belajar betol2". Aku angguk2 je , hee . Then bile die da balek , aku masok bilek koko , aku bukak beg , aku tgk die ade letak tempat gantung matrik kad tu , die perna ckp die ade 1 dan die nak bg aku 1 , bile aku da belaja and pakai bende tu baru die gune bende tu jugak . Okay sweet syg . Terharu sgt2 . Org rase hari tu mmg hari paling bahagia sbb die bg kejutan yg mcm tu .

Tre ♥

1 comment: