Saturday, December 24, 2011

Puas hati ker ?

Tadi ptg Abg Fairos driver tempat aku keje dulu call . Tp aku tak angkat sbb nga tdow kan . Then tadi aku pon mizcall la die . Die call , mcm biase tanye khabar , 'adek' la kate kan . Hahar . Pastu die cite2 pasal company tu . Die kata driver byk buat hal la , lori da lame rosak la , tp tak elok2 lagi . Mcm2 . Bile aku dgr je kan . Aku rase mcm , puas hati ade , kesian ade , yelah , puas hati sbb lepas aku berhenti dulu , dorg nye job makin slow and byk masalah . Tp kesian plak kat driver2 tu la . Lagi2 Abg Fairos , die selalu cite kat aku pasal masalah2 yg berkaitan ngan company and effect kat die . Hem tah la . Tak tawu nak ckp cemane . Pastu die pesan , belaja rajen2 , mane tawu ade rezeki aku bukak company , boleh la aku tolong die , lau tak die keje ngan aku , biar la anak die yg keje kat tempat aku . Haish , tinggi sgt angan2 uw . Tp lau jadi kenyataan tak salah kan . Semua mengharap aku berjaya , InsyaAllah , aku akan buktikan . Harap tak jadi mcm dulu . Takut sgt . Kdg2 hati tu lemah . Terlalu takut . Dan die selalu pesan kat aku , kalau buat sesuatu tu jgn mengharap kan pahala Nya , tp mencari Redha-Nya . Itu saje . Pahala dosa tu sume kerja Dia . Tp yg penting ikhlas dan mahu mendapatkan redha Allah .


Tre ♥

No comments:

Post a Comment