Thursday, October 4, 2012

Kuiz 2 minit.

Hye . Hee . AgakII paham tak maksud disebalik title kat atas tu ? Okay , hari nie , aku ada kuiz Logistics dan test Macroeconomics . Kuiz dalam tengahari dan test malam . Yang aku tak bape puas hati ngan kuiz Logistics nie sebab aku cuma diberi masa jawab dalam masa 2 minit sahaja ! Paham tak ? 2 minit ?! It should be 15 minit weh . Tapi aku ngan kawan aku diberi masa 2 minit . Sedih tak sedih la dher wa jawab soklan kuiz tu .

Okay , storynye macam nie . Aiceh , macam ade orang bace je . Hahar . OkayII . Camnie , ktorg nye kelas Logistics tu start pukol 2.30pm . Kelas sebelumnya plak sepatutnya habes 2.15pm . Tapi disebabkan ade beberapa masalah , ktorg kene tunggu sampai la da pukol 2.30pm . Weh , ktorg tak solat , tak makan lagi . Tapi makan tu tak kesah sgt la . Yang penting solat weh .

Pastu ade la beberapa kawan aku yang le solat , ktorg solat kejap . Siap da pesan da nie kat memberII yang gerak gi kelas tu , cakap kat lect suruh tunggu kejap , sebab ktorg nak solat . Orang last solat , aku ngan kawan aku Husna . Masa tu da pukol 2.48pm . Da dekat 20 minit kelas dia da  start nie . Risau la gak aku . Sampai je kelas , budakII nie sume tengah jawab kuiz . Aku cakap kat lect tu maaf lambat , gi solat jap .

Aku letak beg , baru nak menyelesakan diri , aku dengar lect cakap "Okay masa da tamat , hantar kertas sekarang". -__- Tak menggelabah kau , wa baru duduk weh , nak baca soklan pon tak sempat , tetibe da kene hantar . Aku pon ape lagi . Sepantas kilat turunkan jawapan kat dalam kertas tu . Pastu dengar warning kedua , "Saya kata berhenti menulis dan hantar jawapan sekarang . Yang masok lambat tadi pon hantar jugak".

Sumpah stress . Aku pon terus bangun , then tulis nama , hantar kat dia . Pergh ! Memang terus takde mood nak belajar . Rasa macam nak nanges weh . Soklan kuiz yang senang . Yang sepatutnye kau le skor , tetibe dapat zero . Memang 'cantik' la kan . Tak pernahII dalam kelas lect nie aku moody camnie . Tak pernahII jugak aku wat tak tawu je dengan ape yang die cakap .

Pastu dia cakap , "Yang masok lambat tadi , saya tak tawu sebab ape , tp kalau kamu da tawu kelas kamu pukol bape , kamu patut estimed la pukol bape kamu kene solat sume . Saya pon solat gak . Boleh je punctual". Aku time tu dengar , hem , lantak puan la . Puan tak tawu pape , malas nak story lebih , nanti same gak , lect tu jugak yang nak menang . So better diam dari cakap kan .


No comments:

Post a Comment