Wednesday, October 17, 2012

Tersentap hati bila tengok reminder handphone

Kalau ikutkan , semalam 16 October 2012 . Kak Diera akan menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 20 . Tapi , semuanya hanya lah khayalan dan impian yang takkan pernah kesampaian dek akal fikiran aku . Kak Diera pergi sebelum sempat dia merasai ulang tahun nya yang ke 20 . Allah lebih sayangkan dia . Tersentap hati bila terpandangkan reminder kat handphone .

Sebab reminder yang keluar tu , beritahu hari tu hari jadi Kak Diera . Sedih nya hanya Allah yang tahu . Malam tu , aku terus online fb , then pergi ke profile fb Kak Diera . Aku tengok ade yang wish birthday kat arwah . Aku pon reply dan cakap "Doakan semoga arwah tenang kat sana". Ada yang tanye , macam mane arwah meninggal . Perlu ke aku cerita kan ? Aku cume cakap arwah accident . Tu je ayat yang mampu aku beritahu .

Then Senior Kustech aku , iaitu kawan baek Kak Diera post jugak kat wall fb Kak Diera . Sayu je hati bila bace ape yang dia tulis . Seriously , aku rindukan arwah . Rindu sangat . Last aku jumpe arwah , mase dia amik result SPM kat Kustech . Tu lah kali terakhir aku berjumpe dan tanye khabar pasal dia sepanjang dia sehat . Lepas tu , awal tahun nie aku dapat tawu dia accident teruk .

Masa tu aku menangis . Bila aku balek Klang , baru aku datang melawat kat hospital . First time aku datang melawat . Aku macam tak kenal tu arwah . Sbb dia nampak lain sangat . Kurus . Muke dia pon cengkung je . Masa tu aku terus menangis . Aku pegang tangan dia . Aku berborak ngan dia . Dan begitu la seterusnya . Kalau aku balek Klang , aku free , mesti aku jumpe dia .

Betul lah kata orang . KadangII orang yang baek nie akan pergi lebih cepat daripada kita . Arwah baek sangat . Tersangat baek . Anak yang baek . Tapi tu lah , ajal maut semua ditangan Allah kan . Dia yang lebih tahu segalanya . Semoga arwah Kak Diera ditempat kan bersamaII orang yang beriman . Semoga Allah merahmati mu . Al-Fatihah .

No comments:

Post a Comment