Friday, January 25, 2013

Ice Breaking PRSP

Sabtu minggu lepas 19 Jan 2013 , kelab PRSP Poli Nilai ada buat aktiviti Ice Breaking kat Pantai PD . PagiII lagi ktorg da bertolak ke Poli PD , sebab ktorg turun kat situ .



Then jalan sikit masuk ke kawasan pantai yang berdekatan . Kalau nak tawu kat mane pantai tu , tawu tak Akar Beach Resort ? Kalau tawu , dekat belakang resort tu la ktorg buat aktiviti .

Da sampai , ape lagi , breakfast dulu la . Perut da penuh baru sedap buat aktiviti kan . Hee .

Da habes breakfast terus mulakan aktiviti . Da name pon aktiviti ice breaking kan . Of course la ade sesi berkenalan . Tapi sesi berkenalan nie , dia bagi kte pasangan yang kte tak kenal , then kte kena tawu ape nama dia , hobi , asal , sape name besties dia dan sebab ape dia pilih budak tu sebagai besties dia . Pasangan aku , budak sem 2 .

Pastu org yang bertuah , akan kenalkan pasangan dorg kat depan . Kalau betul , betul la . Tapi kalau salah , kene denda . Ada satu pasangan nie perkenalkan diri kat depan , budak tu macam blurII , tu yang buat ktorg ketawa sebab ape budak laki tu cakap , dak ppuan uw kata salah . Haha . Sudahnya , dak laki tu kene denda buat gaya maknyah , series kelakar gile  :D


Aktiviti kedua plak , kene buat logo yang bertemakan persahabatan . MulaII tu masingII macam rasa janggal sebab tak kenal antara satu sama lain . Seriously , aku langsung tak kenal sesape dalam group tu , sebab sume dak sem 1 dan 2 , sorg je dak sem 6 . Tapi aku tak kenal jugak . Haha . Mesti la rasa pelik kan kalau camtu . Pastu bile da memasing diam tak tawu nak kuarkan idea ape . Aku pon bersuara la bagi idea pasal lukis tangan dan gabungII kan yang bermaksud persahabatan . Actually , bende tu aku pernah buat masa kem polibriged sem 1 dulu . Tp tu atas kertas , nampak cantik la jugak . Tapi nie atas pasir , so tak nampak sangat . Nasib la budakII nie da mengeluarkan idea dan tolongII tu sume .




So , ini lah logo hasil daripada kerjasama kami :) Dan kami pilih nama kumpulan kami DOLPHIN sebab kalau diperhatikan dolphin bile berenang kat laut tak pernah keseorangan , dia mesti akan bersamaII dengan kawanII dia . Itu la maksud persahabatan :)


Lepas dah siapkan logo , penasihat PRSP Pn Maw nak dengar plak la ktorg punya explaination pasal logo dan trademark ktorg . Aku paling suka masa ktorg buat trademark tu . Serious kelakar . Haha . BudakII group lain asik pandang je tengok ktorg practice banyak kali :D




Lepas da siapkan logo , ape lagi , jalanII la gi group lain , usha logo dorg plak . MacamII bentuk ada . MulaII tengok group aku punye , rasa macam paling cantik la , confirm le menang ! Tapi bile da pergi jalanII ke group lain , rasa macam dorg punye lagi cantik plak . Rasa macam takde harapan je .
Lepas aktiviti buat logo , ade aktiviti balut telur dengan straw supaya telur tu tak pecah bila dibaling . Game nye camnie , ada 2 org akan ditutup matanya . Then yang paling bising dalam kumpulan akan bagi isyarat pada budakII yang paling senyap dalam kumpulan . Lepas tu , budak yang paling senyap tu plak akan bagi tawu kat ktorg camne nak balut telor uw . Yang tak le blah nya , ktorg yg kene tutup mata nie tak le bersuara langsung . Da la 'dibutakan' , pastu 'dibisukan' plak . Haha . Memang penat !

Akhirnya , dapat siapkan membalut telur guna straw . MulaII macamII ktorg buat . LastII baru terpikir pasal nie . Aku ngan Fir yang sepatutnya tak le bersuara pon terus bersuara sebab tension nak ikat bende nie .

Lepas dah siapkan bende alah nie , Pn Maw akan testing group mana punya balutan yg paling kuat yang tak menyebabkan telur nie pecah la . 3 kali baling kalau tak pecah , group tu yang menang . Aku punya group yang kene testing baling dulu . Kali ke 3 baling baru pecah . Group lain plak , baru 1 , 2 kali baling da pecah :D


Lepas habes sume game . Ktorg diberi makan tenghari . Lepas makan tengahari budakII nie sume dok sibuk amikII gambar . Aku plak , jalanII tepi pantai sambil cari toilet . Haha . Tengah jalanII tu la aku teringat kenangan aku ngan dia masa ktorg jalanII tepi pantai kat Gold Cost Sepang dulu . Aku tengok ramai yang tulis nama couple kat pantai . Dan aku pon ada rasa macam nak buat benda yang sama , tapi aku teringat apa yang dia pernah cakap dulu , ia memori yang indah :)



Penutup acara , macam biase , mesti la ade penyampaian hadiah kan . Dan bila dia da sebutkan namaII group yang menang dari tangga terbawah hingga yang ke atas . Aku da dapat agak , mesti group aku menang . Dan memang betul , group DOLPHIN menang ^^ . Not bad . Berpuas hati . Haha .

No comments:

Post a Comment