Friday, June 17, 2016

Kalau dah jodoh

Pernah tak terfikir, kenapa org yang dah bercinta bertahun² pon boleh putus dalam sekelip mata dan dapat org lain?
Pernah jugak tak korg terfikir, macam mana org yang baru berjumpa pon boleh jatuh cinta dan terus berkahwin?
Macam mana plak dengan org yang berkahwin atas aturan dan rancangan keluarga?
Kadang² bila kau dah kenal seseorang tu dalam tempoh yang lama, dan kau pon suka tengok dia dan pasangan dia. Tuptup tak lama pastu dapat tawu dorg break up then kawin ngan org lain. Mesti korg yang emosi and sentap bagai kan. Dalam hati mesti terdetik "sayangnya dorg da break up, dorg sweet kot", "sekejapnya dapat pengganti, padahal da lama bercinta". Biasanya soalan² camnie pasti akan kuar punye, kte yang pemerhati nie plak yang emosi lebih dari yang tuan badan punya 😅😅. Tapi percayalah, org yg bercinta bertahun² tu pon taknak jadi camnie punye sbb da lama kenal and sayang kan. Tapi kalau da bukan jodoh tu, hari nak bernikah pon boleh batal. Tu la yang berlaku. Percaya pada jodoh, sebab kadang² kau tengok kawan² kau yang da kawin awal dari kau, mesti kau terdetik 'Eh kawin da dia, cepatnya'. Kau jangan mengeluh. Tu rezeki dan jodoh dia dapat kawin awal. Ada hikmah dan pelajaran kenapa dia kawin awal dan kenapa kau kawin lambat. Kau chillex je. Ada jodoh ada, takde jodoh kau akan dapat jodoh kat akhirat nanti. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment