Tuesday, March 28, 2023

FIRST DAY OF SCHOOL

Hi. Its been a long time. Ecece 🤭🤣
Okay nak cite anak sulong aku Noah dah start sekolah ! Dia dah 4 tahun dan dah start sekolah. Wehhhh dah besar dah anak aku. Tuptup dah sekolah dah dia. Tak sangka ye. So far first day school roza yang tolong hantar and handle siapkan noah semua. Boleh noah cakap nak bawak handphone gi sekolah. Kau rasa?? 🤣 Buat hal la budak nie. 

Okay so far yang aku nampak first day school dia okay je. Masa balik aku ada intai gak ape dia buat. Teacher suruh kemas kerusi. Dia kemas semua kerusi ye. Sampaikan ada budak tengah duduk pon dia tolak suruh bangun sebab nak susun kerusi tu 😂😂🤭. Anak². 

Hari kedua teacher dia update yang dia ada nangis cranky. Maybe sebab mengantuk. Then siap tidur kejap dalam kelas 😂 Lepas dah bangun baru mood dia okay teacher nya cakap. So aku okay jelah. Maybe dia penat sangat kot. 

Ouh btw kelas noah sesi petang selama 4 jam. So tu antara waktu budak akan mengantuk kau faham tak? 😂

So far yang hantar noah neneknya. Moga Allah lindung noah ariana and nenek sepanjang berjalanan ye. Amin 🤲

Ariana lak sepanjang hantar abg gi sekolah dia pon sama nak masuk dalam sekolah weh 🤭😂 Dia nie kalau abg dia buat dia mesti akan follow. Tu dia nampak abg dia masuk sekolah dia nak ikut jugak tu 😂 Alahai anak². Takpe ariana, tahun depan awak akan ke sekolah jugak 4 tahun even awak genap 4 tahun tu bulan 10 🤭 Cemane la rupa ariana pakai tudung kan 🤭

Okay sepanjang noah sekolah 2 minggu nie atuk and makngah dia pon ada hantar ke sekolah gak. Lepas la hajat atuk agaknya kan nak merasa hantar cucu gi sekolah 🤭

Then bile aku balik kerja aku tanya gak la apa dia buat kat sekolah. Dia makan apa. Alhamdulillah semua dia jawab even kadang² main² je jawapannya atau dia senyap je bz main 😂

Act makanan tak le bawak tapi disebabkan anak aku nie bukan makan semua jenis makanan. So aku terpaksa bekalkan jugak. Sebab takut dia sorg je yang tak makan masa rehat tu. Nanti sedih dia tengok org lain makan tapi dia tak. Faham kan? 

Tengok la gambar dia pakai uniform comel je 😊🥰 Oh btw pandai jugak noah jaga baju. Ada hari yang baju dia elok kemas bersih macam masih bergosok dan ada hari baju dia comot kat bahagian bontot ngan siku 🤣🤭

*telinga tu sebijik ayah nya kalau pakai kopiah 🤭

No comments:

Post a Comment